ΚΑΛΕΣΤΕ ΜΑΣ (+30) 2310 244 977

Ρωσική "Τρόικα"

Στο Πρωτοχρονιάτικο ταξίδι μας με το Ambotis Holidays θα έχετε την ευκαιρία να απολαύσετε μία βόλτα με την Ρωσική «Τρόικα» θαυμάζοντας τα χιονισμένα πάρκα της Ρωσίας.

Αλλά τι είναι η Ρωσική "Τρόικα";…….

Η ιστορία της Ρωσικής "Τρόικας"

Η Τρόικα είναι μια αυθεντική ρωσική άμαξα (ή έλκηθρο) με τρία άλογα, που δεν μοιάζει με καμία άλλη στον κόσμο. Είναι επίσης η ταχύτερη! Αποτελεί σύμβολο της Ρωσίας!

Η Ρωσική "Τρόικα" εφευρέθηκε με σκοπό τη μέγιστη ταχύτητα σε μεγάλες αποστάσεις. Ας μάθουμε όμως ποιες είναι οι ιδιαιτερότητες της ρωσικής τρόικας, πώς είναι δομημένη και πώς δημιουργήθηκε. Το κεντρικό άλογο είναι ο επιβήτορας, το οποίο πρέπει να περπατάει με γρήγορο και διακριτό τροχάδην, ενώ τα άλογα με πλευρική πρόσδεση καλπάζουν. Το κεντρικό άλογο πρέπει να είναι πολύ μεγαλύτερο από τα πλαϊνά, τα οποία αναγνωρίζουν τον αρχηγό στον επιβήτορα. Ως αποτέλεσμα, η ομάδα μπορεί να επιτύχει μεγάλη ταχύτητα 45-50 χιλιομέτρων. Ο κύριος μηχανισμός της τρόικας είναι ότι το κεντρικό άλογο ουσιαστικά σέρνεται από τα πλαϊνά. Για το λόγο αυτό τα άλογα δεν κουράζονται γρήγορα και μπορούν να διατηρούν μεγάλη ταχύτητά για μεγάλο χρονικό διάστημα.

Αν δείτε μια Ρωσική "Τρόικα" σε κίνηση, θα παρατηρήσετε μια ενδιαφέρουσα λεπτομέρεια: τα πλευρικά άλογα στρέφουν το κεφάλι τους προς τα πλάγια, αλλά πηγαίνουν ευθεία μπροστά. Γιατί συμβαίνει αυτό; Το θέμα είναι ότι το δεξί άλογο καλπάζει με το αριστερό πόδι και το αριστερό με το δεξί. Στρέφουν το κεφάλι τους προς την αντίθετη πλευρά για ισορροπία. Αυτό συμβαίνει ενστικτωδώς (και φαίνεται πολύ φινετσάτο). Πιστεύεται ότι τα καλύτερα άλογα για την τρόικα είναι του είδους Orlov Trotter και συνήθως χρησιμοποιούνται άλογα ίδιου χρώματος.

Μια επιχρυσωμένη, περίτεχνα στολισμένη και σκαλισμένη αψίδα φοριέται πάντα στο κεντρικό άλογο. Στα μέσα του 19ου αιώνα εμφανίστηκε η μόδα των αψίδων που ήταν επενδυμένα με χαλκό και μερικές δεκαετίες αργότερα καθιερώθηκε η διακόσμησή τους με πολύχρωμες κορδέλες. Οι αμαξάδες πίστευαν ότι οι διακοσμήσεις αυτές δεν εξυπηρετούσαν μόνο αισθητικούς σκοπούς, αλλά αποτελούσαν και φυλαχτό κατά των ληστών και του κακού ματιού. Όταν μια τρόικα έτρεχε, την άκουγες από χιλιόμετρα μακριά! Οι αμαξάδες χρησιμοποιούσαν κουδούνια για να προλάβουν οι «ιπτάμενες» τρόικες να ανοίξουν τον δρόμο και να ενημερώσουν τους πάντες ότι έρχεται το ταχυδρομείο.

Η πρώτη αναφορά στην "τρόικα" έγινε πριν από 200 χρόνια. Εκείνη την εποχή, ο αριθμός των αλόγων σε μια άμαξα εξαρτιόταν αποκλειστικά από τον αριθμό των επιβατών που ταξίδευαν στην άμαξα. Εάν ένα άτομο επέβαινε σε μια άμαξα το άλογο ήταν ένα, δυο άτομα - δύο άλογα, και ούτε κάθε εξής. Την εποχή της Τσαρικής Ρωσίας, "τρόικες"οδηγούσαν όχι μόνο οι πλούσιοι, αλλά και όσοι έπρεπε να κινούνται γρήγορα λόγω επαγγέλματος: ταχυδρόμοι, πυροσβέστες και άλλοι. Συχνά τις χρησιμοποιούσαν για γάμους και άλλες εορταστικές περιστάσεις.

Δεν είναι γνωστό ποιος εφηύρε τις τρόικες και πότε. Πιθανότατα, η ανάπτυξη της ταχυδρομικής υπηρεσίας συνέβαλε στην εμφάνιση τους. Οι αποστάσεις μεταξύ των οικισμών στη Ρωσία είναι τεράστιες και η παράδοση μηνυμάτων και αγαθών διαρκούσε αρκετές ημέρες ακόμα και μεταξύ Μόσχας και Αγίας Πετρούπολης. Το ταξίδι σε άλλες μεγάλες πόλεις μπορούσε να διαρκέσει εβδομάδες, ιδίως την άνοιξη και το φθινόπωρο κατά τη διάρκεια των βροχών που δημιουργούσαν λασπώδεις δρόμους. Και δεν ήταν μόνο η αντοχή των αλόγων που ήταν σημαντική για τη μεταφορά αλληλογραφίας, αλλά και η ταχύτητά τους. Είναι γνωστό ότι, ακόμη και στις αρχές του 19ου αιώνα, οι ρωσικές ταχυδρομικές άμαξες είχαν ήδη διαμορφωθεί σε τρόικες. Αργότερα, οι τρόικες άρχισαν να μεταφέρουν αγγελιοφόρους και επιβάτες, και χρησιμοποιήθηκαν απλώς ως ακριβή διασκέδαση στα χωριά και τις πόλεις - για έναν γάμο, για παράδειγμα, ένας πλούσιος αγρότης θεωρούσε υποχρεωτικό να προσλάβει μια τρόικα, και όχι μόνο μία - για να μεταφέρει τη νύφη, τους συγγενείς και τους καλεσμένους.

Από το 1840, ο ιππόδρομος της Μόσχας άρχισε να φιλοξενεί ιπποδρομίες με τρόικες. Οι ρωσικές τρόικες πρωτοεμφανίστηκαν στην Ευρώπη το 1911, στην Παγκόσμια Έκθεση του Λονδίνου. Σήμερα, οι αγώνες που περιλαμβάνουν ρωσικές τρόικες είναι πολύ δημοφιλείς.

Για τους Ρώσους, η τρόικα των αλόγων αποτελούσε πάντα εθνικό σύμβολο. Η Ρωσική "Τρόικα" αναφέρεται πολλές φορές σε ποιήματα (Ν. Νεκράσοφ "Η τρόικα", Α. Πούσκιν "Ο χειμερινός δρόμος"κ.ά.), τραγούδια ( "Στο φεγγαρόφωτο", "Εδώ τρέχει η ταχυδρομική τρόικα”), λογοτεχνικά έργα (π.χ.,"Νεκρές ψυχές" του Ν. Γκόγκολ).

Με την έλευση των σιδηροδρόμων και στη συνέχεια του αυτοκινήτου, οι τρόικες (και τα άλογα ως μεταφορικό μέσο) είχαν φυσικά όλο και λιγότερη ζήτηση. Ωστόσο, εξακολουθούν να εμφανίζονται σε εορταστικές εκδηλώσεις σε τουριστικές πόλεις της Ρωσίας (όπως το Σουζντάλ και το Βλαντιμίρ) και σε αθλητικούς αγώνες.

Στα μέσα της δεκαετίας του 1990, πολλές ρωσικές πόλεις καθιέρωσαν έναν ετήσιο διαγωνισμό "Κύπελλο Ρωσίας" για ρωσικές τρόικες. Οι τελικοί διεξάγονται στη Μόσχα.

Παρεμπιπτόντως, η κάρτα απεριόριστων διαδρομών στο μετρό της Μόσχας φέρει επίσης το όνομα της Ρωσικής Τρόικας.